Chcesz kupić na fakturę przez placówkę z terminem płatności?
Napisz na info@plandaltonski.pl podając nazwę kursu.
Kiedy podstawy już znasz – czas działać głębiej, odważniej i mądrzej.
Czujesz, że plan daltoński to coś więcej niż kolorowe tablice i tygodniowy plan? Masz za sobą kurs podstawowy i wdrażasz elementy tej filozofii w swojej klasie, ale… chcesz więcej?
Ten kurs jest dla Ciebie.
To kontynuacja, która nie tylko rozwija wiedzę, ale przede wszystkim buduje pewność w działaniu. Skonstruowany wokół pracy metodą projektu, osadzony w realiach codziennej pracy nauczyciela, kurs pokazuje Ci, jak plan daltoński działa w praktyce – i jak przekłada się na lepszą edukację.
W ramach kursu otrzymujesz:
💡 To kurs dla Ciebie, jeśli:
🧠 Czas trwania: ok. 12 godzin pracy własnej – z dostępem w dogodnym dla Ciebie czasie.
🎓 Kurs kończy się pracą zaliczeniową – i otwiera kolejne drzwi do świadomego, nowoczesnego nauczania.
„To nie jest kolejny kurs. To przełom w moim rozumieniu planu daltońskiego.” – napisała jedna z uczestniczek.
Nasze szkolenie zaawansowane z planu daltońskiego to praktyczne zajęcia poprowadzone metodą projektu osadzone w planie daltońskim. Przepracowanie tego kursu powinno zająć ci około 12 godzin.
Na kurs składają się 4 moduły, 180 minut nagrań video plus opisy do lekcji:
Moduł 1. Wprowadzenie
Moduł 2. Pedagogika planu daltońskiego dla zaawansowanych cz 1 – projekt – 10 lekcji
Lekcja 1: Integracja i praktyka – od teorii do działania.
Lekcja 2: Aktywacja mózgu za pomocą pytań.
Lekcja 3: Konstrukcja pytań i praca grupowa
Lekcja 4: Zapoznanie rodziców z zaletami planu daltońskiego.
Lekcja 5: Refleksje i adaptacja: skuteczne techniki dydaktyczne.
Lekcja 6: Praca grupowa i adaptacja zadań.
Lekcja 7: Kreatywność i kategoryzacja: narzędzia dla efektywnej edukacji.
Lekcja 8: Rozwijanie współpracy i radzenie sobie z agresją.
Lekcja 9: Adaptacja uczenia się do współczesnych wymagań.
Lekcja 10: Przygotowanie do przyszłości: edukacja bez egzaminów.
Moduł 3. Pedagogika planu daltońskiego dla zaawansowanych cz 2 – projekt – 11 lekcji
Lekcja 11: Kształtowanie niezależności i adaptacji.
Lekcja 12: Stymulowanie kreatywności i współpracy przez aktywne uczenie się.
Lekcja 13: Kreatywne zajęcia z wykorzystaniem codziennych przedmiotów.
Lekcja 14: Integracja wiedzy i praktyczne zastosowanie doskonalonych umiejętności.
Lekcja 15: Rozwijanie kreatywności poprzez interaktywne zadania.
Lekcja 16: Odkrywanie czyli nauka przez doświadczanie i refleksję.
Lekcja 17: Od historii do codzienności: międzyprzedmiotowa eksploracja w projekcie.
Lekcja 18: Odkrywanie ról przedmiotu projektu w kulturze i historii.
Lekcja 19: Praktyczne poznawanie pojęć matematycznych.
Lekcja 20: Edukacja holistyczna na przykładzie łączenia architektury, geografii i historii.
Lekcja 21: Zakończenie projektu – matematyka wokół nas.
Materiały dodastkowe: Autoreflekcja
Materiały dodatkowe: Planowanie.
Moduł 4. Zakończenie i tematy prac zaliczeniowych.
„Korelowanie treści programowych z różnych przedmiotów to podstawa skutecznej edukacji. W kursie czytelnie, na prostym przykładzie przedstawiony jest cały proces (od pomysłu do refleksji), który podpowiada jak uczeń w ciekawy, atrakcyjny i aktywny sposób zdobywa wiedzę. Ta wiedza to nie tylko podstawa programowa, to wiadomości znacznie wykraczające poza nią.
Podkreślane jest wykorzystywanie i skuteczność takich elementów planu daltońskiego jak: planowanie, losowanie par i grup, eksperci, reguła zapytaj trzech, prezentacja efektu pracy i refleksja.
Pracujemy metodą planu daltońskiego od czterech lat, odchodzimy od ocen cyfrowych, co wpływa na prowadzenie zajęć w aktywny sposób. Efekty są widoczne. Uczniowie chętnie i bez stresu przychodzą do szkoły. Mam nadzieję, że ukończenie kursu przez nauczycieli klas IV-VIII jeszcze bardziej zmotywuje uczniów i uatrakcyjni naukę. Tym bardziej, że już poczyniliśmy pierwsze kroki i zmiany w planach dydaktycznych poszczególnych przedmiotów (rozkładach materiału), układając podobne treści z różnych przedmiotów tak, aby były realizowane w tym samym czasie. Skutkiem takiej integracji jest lepsze przyswojenie i utrwalenie zdobywanej wiedzy. Zachęcam do udziału w kursie, bo warto. Warto planować i pracować w zespołach nauczycielskich i jak najczęściej uczyć metodą projektu.” 28.06.2024
Dorota Pronobis-Kościńska – Dyrektorka Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Strzyżowicach

„Udział w kursie dla zaawansowanych pozwoliła mi na usystematyzowanie wiedzy, którą zdobyłam w poprzedniej początkowej edycji. Podsunął kilka ciekawych możliwości prowadzenia zajęć oraz rozwinął i przybliżył pojęcie czterech filarów pedagogiki daltońskiej. Cieszę się, że skorzystałam z możliwości udziału w kursie on-line, gdyż dał on warunki do uczestniczenia w kursie w możliwym dla mnie czasie i terminie. Bardzo ale to bardzo polecam kurs dla zaawansowanych wszystkim tym, którzy już zaczęli pracę tą metodą ale jeszcze mają wątpliwości co do dokładnego kierunku pracy.” 30.11.2024
Martyna Penkala
„Treści były przekazywane w sposób profesjonalny, merytoryczny i uporządkowany. Doceniam nacisk na konkretne strategie i narzędzia, które pomagają rozwijać u dzieci samodzielność, odpowiedzialność, współpracę i refleksję – czyli cztery filary planu daltońskiego. Szczególnie inspirujące były przykłady z praktyki nauczycielskiej, które pokazują, że z powodzeniem można stosować tę metodę w codziennej pracy.
Materiały szkoleniowe były czytelne i przydatne, a prowadzący – zaangażowani, otwarci na pytania i gotowi do dzielenia się swoim doświadczeniem.
Co mnie szczególnie zaskoczyło, to jak wiele zależy od zmiany nastawienia nauczyciela, a nie od samego systemu narzędzi czy gotowych rozwiązań. Uświadomiłam sobie, że plan daltoński to nie tylko metoda – to przede wszystkim sposób myślenia o dziecku jako o partnerze w procesie uczenia się.” 17.07.2025
Anna Jeremicz
Copyright © SOR-MAN Copyright © 2020 WP Idea. Szkolenia napędza platforma Publigo